czwartek, 3 sierpnia 2017

W poszukiwaniu motyli. Krótki spacer po łące. Fotorelacja.


Wybrałam się nad Rządzę. Wśród traw i łąkowych roślin udało mi się wypatrzyć i sfotografować motyle nocne inaczej mówiąc - ćmy. W dzień ukrywają się one w zacienionych miejscach, w trawie lub krzewach więc trudno je zaobserwować. Trudno też dostrzec ich piękne kolory i wzory. 

Sudamek szczawiak. Fot. Ewa Rejnus. 

Paśnik posmutek. Fot. Ewa Rejnus.

Na skraju lasu, na niewielkiej polance rosły: nachyłki i jasieńce piaskowe. Rośliny bardzo lubiane przez owady. Szczególnie jasieniec piaskowy oblegany był przez owady. Uważam, że osoby, które tworzą lub chcą stworzyć miejsce przyjazne owadom powinny zadbać by te rośliny znalazły się w ogrodzie.

Nachyłek, jasieniec piaskowy. Fot. Ewa Rejnus.

Biedronka na jasieńcu piaskowym. Fot. Ewa Rejnus.

Karłątek, mrówki na jasieńcu piaskowym. Fot. Ewa Rejnus.

Osa na jasieńcu piaskowym. Fot. Ewa Rejnus.

Zamierzam, swój zakątek dla owadów wzbogacić o te rośliny, bo warto. Podczas kilkuminutowej  obserwacji zjawiło się bardzo dużo pożytecznych owadów, między innymi pszczoły i trzmiele, którym niestety nie udało mi się zrobić zdjęcia. 
Więcej owadów zapylających w ogrodzie to większe plony. 

2 komentarze:

  1. Ja również bardzo lubię fotografować różne owady, a zwłaszcza motyle - ostatnio do mojego obiektywu "złapałem" kilka rusałek i stonki. Bardzo ciekawie piszesz, z chęcią zostanę tu na dłużej! :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do swojego kącika! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo za komentarz jest on sygnałem, że to o czym piszę jest ciekawe dla osób o podobnych zainteresowaniach. Cieszę się, że tu zaglądasz.
    Przy okazji, gratuluję ciekawego bloga i pięknych zdjęć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń